Všeobecné obchodné podmienky
Predávajúci:
Turifľaša s. r. o., Karpatské námestie 10A, 831 06 Bratislava – mestská časť Rača, IČO: 56 341 946, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: sro, vložka číslo: 179615/B
e-mail: ahoj@turiflasa.sk
Kontakt: tel.: 0918 791 065 / 0908 961 369
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava
Odbor výkonu dozoru
ba@soi.sk
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
fax č. 02/58 27 21 70
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
Článok I.
Všeobecné ustanovenia
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „VOP„) upravujú vzájomné práva a povinnosti spoločnosti Turifľaša s. r. o., Karpatské námestie 10A, 831 06 Bratislava – mestská časť Rača, IČO: 56 341 946, zapísanú v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, Vložka číslo: 179615/B, (ďalej len ako “Predávajúci”) a kupujúceho.
1.2. Predávajúci je prevádzkovateľ internetového obchodu www.turiflasa.sk (ďalej aj ako „Internetový obchod“ alebo „Internetová stránka“).
1.3. Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzatvorila s Predávajúcim zmluvu na diaľku prostredníctvom internetového obchodu na adrese www.turiflasa.sk, ktorá nie je (ďalej aj ako „Kupujúci„).
1.4. Spotrebiteľom je Kupujúci – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania (ďalej aj ako „Spotrebiteľ„)
1.5. Ak nenakupujete ako spotrebiteľ, platí pre naše vzťahy všeobecná právna úprava, ktorú nájdete v Zákone č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník.
1.6. Tieto VOP upravujú vzájomné práva a povinnosti Predávajúceho a Kupujúceho pri predaji tovaru prostredníctvom Internetovej stránky www.turiflasa.sk a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim a Kupujúcim pri kúpe tovaru prostredníctvom internetovej stránky www.turiflasa.sk.
1.7. Odchýlne dojednanie v kúpnej zmluve má prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
Článok II.
Objednanie tovaru a uzavretie kúpnej zmluvy
2.1. Objednávku môže Kupujúci vytvoriť pomocou formulára na stránkach Internetového obchodu. Pri vytvorení objednávky pomocou formulára kupujúci vyberie tovar, o ktorý má záujem, zvolí požadované množstvo, spôsob prevzatia tovaru a spôsob platby, vyplní kontaktné údaje Kupujúceho, pričom odošle objednávku Predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „objednávka s povinnosťou platby“. Predmetom zmluvy je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej len “Objednávka”).
2.2. Kupujúci zaslaním Objednávky potvrdzuje, že si tieto obchodné podmienky prečítal a že bol oboznámený s tým, že súčasťou Objednávky je povinnosť zaplatiť kúpnu cenu. Kupujúci zároveň odoslaním Objednávky dáva v celom rozsahu súhlas s týmito obchodnými podmienkami.
2.3. Kupujúci je povinný pred potvrdením Objednávky skontrolovať ním poskytované údaje.
2.4. Odoslaním Objednávky sa kupujúci zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť za tovar dohodnutú kúpnu cenu tovaru.
2.5. Objednávka zo strany Kupujúceho nezakladá predávajúcemu povinnosť dodať zvolený tovar. Predávajúci s Kupujúcim vstupujú do záväzkových vzťahov až potvrdením o prijatí Objednávky.
2.6. Odoslanú Objednávku potvrdí Predávajúci bezprostredne najneskôr však do 1 pracovného dňa po obdržaní Objednávky elektronickou formou. Všetky potvrdené Objednávky sú záväzné.
2.7. Kupujúci má právo zrušiť Objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej potvrdením zo strany Predávajúceho. Kupujúci je povinný informovať Predávajúceho o zrušení Objednávky telefonicky alebo e-mailom. Po overení splnenia podmienok zrušenia Objednávky, potvrdí Predávajúci Kupujúcemu zrušenie Objednávky telefonicky alebo e-mailom. V prípade, že cena za objednaný tovar už bola uhradená, Predávajúci zašle peniaze späť na bankový účet Kupujúceho, alebo ich doručí iným spôsobom, ktorý si s Kupujúcim dohodnú. Za zrušenie Objednávky pred obdržaním potvrdenia Objednávky, nevznikajú Kupujúcemu voči Predávajúcemu žiadne iné nároky okrem tých podľa tohto bodu VOP.
2.8. Predávajúci má právo zrušiť Objednávku v prípade, keď nie je možné zabezpečiť objednaný tovar alebo v prípade zjavnej chyby týkajúcej sa najmä kúpnej ceny, popisu alebo obrázkovej ilustrácie tovaru uvedeného na Internetovej stránke. V takomto prípade je Predávajúci povinný bezodkladne vrátiť Kupujúcemu vopred uhradenú kúpnu cenu v plnej výške alebo mu ponúkne náhradný tovar alebo iné riešenie, ak s tým Kupujúci súhlasí. Predávajúci má právo zrušiť Objednávku tiež v prípade, ak sa nemôže skontaktovať s Kupujúcim pre chybne uvedené alebo neuvedené kontaktné údaje či nedostupnosť Kupujúceho.
2.9. Kupujúci odoslaním Objednávky potvrdzuje, že mu Predávajúci poskytol všetky informácie o kupovanom tovare tak, aby sa Kupujúci mohol oboznámiť najmä s jeho parametrami, cenou, identifikáciou predávajúceho, spôsobom prevzatia tovaru, úhradou a lehotou dodania, možnosťou odstúpenia od zmluvy.
2.10. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (napr. náklady na internetové pripojenie alebo náklady na telefonickú komunikáciu) si hradí Kupujúci sám.
Článok III.
Spôsob dopravy
3.1. Ak nie je v kúpnej zmluve uvedené inak, spôsob dodania tovaru určuje Predávajúci. V prípade, že je spôsob dopravy objednaného tovaru dohodnutý na základe požiadavky Kupujúceho, Kupujúci znáša v prípade odstúpenia od zmluvy v zákonnej 14 dňovej lehote prípadné dodatočné náklady za zvolený spôsob dopravy, t.j. znáša rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Kupujúci a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkanú Predávajúcim.
3.2. Odoslaním objednaného tovaru sa rozumie jeho odoslanie na adresu uvedenú Kupujúcim pri vytvorení Objednávky. Kupujúci berie na vedomie, že k cene objednaného tovaru môžu byť prirátané náklady na zaslanie/dopravu objednaného tovaru, a to podľa aktuálneho cenníka prepravcu.
3.3. V prípade požiadavky Kupujúceho o zaslanie tovaru do zahraničia budú k cene objednaného tovaru prirátané náklady na zaslanie/dopravu objednaného tovaru do zahraničia, o ktorých Predávajúci vopred upovedomí Kupujúceho.
Článok IV.
Cena a platobné podmienky
4.1. Predávajúci nie je platcom DPH.
4.2. Kúpna cena za tovar je cena uvedená v Objednávke Kupujúceho a na daňovom doklade vystavenom Predávajúcim. Kúpna cena nie je uvedená vrátane DPH. V kúpnej cene nie je zahrnutá cena dopravy tovaru do miesta určeného Kupujúcim, pokiaľ Kupujúci zvolí možnosť dodania tovaru Predávajúcim v Objednávke. Cena dopravy je účtovaná Kupujúcemu osobitne, podľa spôsobu dodania tovaru, ktorý si Kupujúci zvolil.
4.3. Kúpnu cenu tovaru možno dohodnúť odlišne od základnej ceny tovaru uvedenej v Internetovom obchode za predpokladu, že má Kupujúci zvláštne požiadavky na objednávaný tovar. Výška takto upravenej kúpnej ceny bude spolu s konkrétne definovanými špecifikáciami uvedená v daňovom doklade, vystavenom Predávajúcim. Predávajúci si vyhradzuje právo na obmedzenie alebo odmietnutie Objednávky v súvislosti so zvláštnymi požiadavkami Kupujúceho.
4.4. K základnej cene Objednávky bude pripočítaná cena za dopravu tovaru podľa toho, aký spôsob dodania tovaru si Kupujúci vyberie. Cena je odvodená od typu a množstva objednaného tovaru a aktuálna sadzba za dodanie tovaru, je pre Kupujúceho viditeľná priamo v Objednávke.
4.5. Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru vopred platobnou kartou online, resp. dobierkou v mieste dodania tovaru.
4.6. Povinnosťou Kupujúceho je zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
4.7. Kupujúci je povinný za tovar, ktorého Objednávka bola potvrdená Predávajúcim, riadne a včas uhradiť kúpnu cenu vrátane ceny za dopravu, a to podľa spôsobu platby a spôsobu dodania tovaru, ktorý si Kupujúci zvolil. Predávajúci je viazaný výškou ceny tovaru uvedenej v Objednávke.
4.8. Predávajúci ponúka na výber z týchto spôsobov platby:
a) platobnou kartou cez internet,
b) na dobierku pri prevzatí tovaru od prepravcu Packeta,
c) službou Google Pay, Apple Pay
d) alebo v hotovosti pri osobnom odbere na výdajnom mieste Predávajúceho.
Týmto nie je dotknuté právo Predávajúceho v odôvodnených prípadoch umožniť výlučne platbu vopred.
4.9. Online platby pre Internetový obchod Predávajúceho zabezpečuje platobná brána Comgate. Poskytovateľ služby, spoločnosť Comgate a.s. je licencovaná Platobná inštitúcia pôsobiaca pod dohľadom Českej národnej banky. Platby prebiehajúce prostredníctvom platobnej brány sú plne zabezpečené a všetky informácie sú šifrované. Ďalšie informácie a kontakty nájdete na www.comgate.cz, informácie o platobných metódach a priebehu platby kartou nájdete na odkaze https://help.comgate.cz/v1/docs/cs/platby-kartou. Informácie o platobných metódach a priebehu platby bankovým prevodom nájdete na odkaze https://help.comgate.cz/docs/bankovni-prevody. Kontaktné údaje na spoločnosť Comgate, a.s. vrátane telefónneho čísla a e-mailovej adresy pre prípadné reklamácie alebo otázky k platbám: Gočárova třída 1754/48b, Hradec Králové, E-mail: platby-podpora@comgate.cz, Tel: +420 228 224 267.
4.10. Platba je možná iba v EUR (mena euro).
4.11. Pri voľbe platby platobnou kartou cez internet bude Kupujúci po dokončení Objednávky presmerovaný na platobný server tretej strany, kde vyplní potrebné platobné údaje. Po overení ich platnosti bude Objednávka potvrdená a suma vo výške kúpnej ceny bude odpočítaná z účtu Kupujúceho.
4.12. V prípade platby na dobierku pri prevzatí tovaru od prepravcu, berie Kupujúci na vedomie, že k cene objednaného tovaru môžu byť prirátané náklady za vybavenie dobierky, a to podľa aktuálneho cenníka prepravcu.
4.13. Pri voľbe platby cez službu Google Pay, Apple Pay bude Kupujúci po dokončení Objednávky presmerovaný na server tretej strany, kde bude vyzvaný k prihláseniu sa do svojho Google Pay alebo Apple Pay účtu. Po overení platnosti a dostatočného zostatku na účte Google Pay alebo Apple Pay bude Objednávka potvrdená a kúpna cena bude odpočítaná z Google Pay, Apple Pay účtu Kupujúceho.
Článok V.
Práva a povinnosti predávajúceho
5.1. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny Kupujúcim za dodaný tovar.
5.2. V prípade porušenia podmienok kúpnej zmluvy alebo obchodných podmienok Kupujúcim si Predávajúci vyhradzuje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, pokiaľ zákon neustanovuje inak. Kupujúcemu v takom prípade vzniká povinnosť nahradiť Predávajúcemu akúkoľvek a všetku škodu, a to predovšetkým uhradiť Predávajúcemu všetky náklady spojené s Objednávkou Kupujúceho, najmä potom náklady na zaslanie tovaru, pokiaľ ich Kupujúci neprevezme.
5.3. Všetky oznámenia predávajúceho akýmkoľvek spôsobom súvisiace s objednávkou, resp. s kúpnou zmluvou, môžu byť kupujúcemu doručené na elektronickú adresu, uvedenú v jeho užívateľskom účte alebo uvedenú kupujúcim v objednávke.
5.4. Predávajúci je povinný:
a) v prípade potvrdenia objednávky dodať Kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, lehote, kvalite a zabaliť ho a zabezpečiť prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
c) zaslať potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy cez e-mail. Potvrdenie je povinný zaslať bezodkladne a musí obsahovať všetky informácie uvedené v bode 2.9.,
d) najneskôr spolu s tovarom odovzdať Kupujúcemu v elektronickej alebo písomnej forme všetky potrebné doklady na prevzatie a užívanie zakúpeného tovaru a tak isto ďalšie doklady, ktoré sú predpísané platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky ako napríklad návod v slovenskom jazyku, dodací list, záručný list a daňový doklad.
5.5. V prípade nedostupnosti tovaru alebo vypredania zásob, ak nie je schopný Predávajúci dodať tovar Kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve, určenej týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je povinnosťou Predávajúceho ponúknuť Kupujúcemu náhradné plnenie, poprípade možnosť odstúpenia od kúpnej zmluvy pre Kupujúceho (storno objednávky). Odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo storno objednávky je možné zaslaním e-mailu Kupujúcim. V prípade uhradenia kúpnej ceny Kupujúcim alebo jej časti, je povinnosťou Predávajúceho vrátiť všetky platby a teda už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy resp. stornovania Objednávky Kupujúcemu na ním určený účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade uhradenia kúpnej ceny Kupujúcim alebo jej časti, je Predávajúci povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy, Kupujúcemu.
Článok VI.
Práva a povinnosti kupujúceho
6.1. Predávajúci oboznámil Kupujúceho o povinnosti zaplatiť kúpnu cenu. Táto povinnosť je súčasťou Objednávky.
6.2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.
6.3. Povinnosti kupujúceho:
a) zaplatiť dohodnutú kúpnu cenu Predávajúcemu v dohodnutej lehote splatnosti, vrátane nákladov za doručenie objednaného tovaru,
b) prevziať tovar, ktorý bol objednaný a dodaný
c) v dodacom liste potvrdiť prevzatie tovaru svojim podpisom, alebo podpisom ním poverenej osoby.
Článok VII.
Darčekové poukazy a zľavové kódy
7.1. Kupujúci môže pri tvorbe Objednávky zadať kódy obsiahnuté na zakúpených darčekových poukazoch a zľavové kódy poskytované Predávajúcim v súlade s ich pravidlami.
7.2. Ak nie je Predávajúcim výslovne uvedené inak, darčekové poukazy ani zľavové kódy:
a) nie je možné uplatňovať opakovane,
b) nie je možné vzájomne kombinovať,
c) nie je možné uplatniť na nákup ďalších poukazov.
7.3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy z akýchkoľvek dôvodov alebo akéhokoľvek iného dôvodného vrátenia tovaru Kupujúcim Predávajúcemu zakúpeného na základe zľavového kódu, má Kupujúci nárok na vrátenie sumy/platby, ktorú Predávajúci od Kupujúceho skutočne prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou.
7.4. Pokiaľ má darčekový poukaz alebo zľavový kód obmedzenú dobu platnosti, Kupujúci je oprávnený darčekový poukaz alebo zľavový kód použiť iba pred jej uplynutím. Predávajúci neposkytuje peniaze, ani žiadny iný spôsob kompenzácie za nevyužitú hodnotu darčekového poukazu alebo zľavového kódu.
7.5. Darčekový poukaz ani zľavový kód nemožno vymeniť za peniaze. V prípade, že Kupujúci odoberie tovar za nižšiu cenu ako je hodnota darčekového poukazu alebo zľavového kódu, nemá nárok na doplatenie hodnoty darčekového poukazu alebo zľavového kódu ani na nový darčekový poukaz alebo zľavový kód na zvyšok hodnoty pôvodného uplatneného darčekového poukazu alebo zľavového kódu.
7.6. V prípade, že darčekový poukaz alebo zľavový kód bude uplatnený v rozpore s pravidlami Predávajúceho pre použitie predmetných darčekových poukazov a zľavových kódov, má Predávajúci právo takto uplatnený darčekový poukaz alebo zľavový kód odmietnuť a od uzatvorenej kúpnej zmluvy odstúpiť.
Článok VIII.
Dodacia lehota a podmienky dodania
8.1. Lehota dodania objednaného tovaru je spravidla uvedená pri danom tovare na internetovej stránke. Do tejto lehoty sa započítavajú iba pracovné dni, ak to nie je výslovne uvedené inak. V prípade, ak lehota dodania nie je pri danom tovare na internetovej stránke uvedená, platí dodacia lehota 15 pracovných dní. Predávajúci si vyhradzuje právo lehotu podľa tohto bodu predĺžiť, o čom je povinný bezodkladne informovať Kupujúceho.
8.2. Dodacia lehota začína plynúť dňom potvrdenia Objednávky Predávajúcim.
8.3. Vlastnícke právo k tovaru nadobúda Kupujúci až úplným zaplatením kúpnej ceny za tovar.
8.4. Okamihom prevzatia tovaru Kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou Kupujúcim od Predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď Predávajúci umožní Kupujúcemu nakladať s tovarom a Kupujúci tovar neprevezme prechádza na neho nebezpečenstvo škody na tovare.
8.5. Okamihom doručenia tovaru Kupujúcemu sa tovar považuje za dodaný. Doručením tovaru Kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na ním zvolené miesto v Objednávke, jeho prevzatie Kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou Kupujúcim a podpísanie protokolu o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru Kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou Kupujúcim.
8.6. Cena za dodanie tovaru je uvedená v Objednávke a v daňovom doklade vystavenom Predávajúcim.
8.7. Predávajúci odporúča Kupujúcemu, aby pri prevzatí tovaru od prepravcu skontroloval neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek chýb to bezodkladne oznámil prepravcovi, a zároveň informoval Predávajúceho. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky sa odporúča Kupujúcemu zásielku od prepravcu neprevziať a vyplniť záznam o poškodení zásielky. Podpisom dodacieho listu Kupujúci potvrdzuje, že obal zásielky obsahujúci tovar bol neporušený a nepoškodený.
8.8. Reklamáciu mechanického poškodenia tovaru, nezodpovedajúceho tovaru a pod., ktoré neboli zjavné pri prevzatí zásielky s tovarom od prepravcu je Kupujúci povinný uplatniť u Predávajúceho bez zbytočného odkladu.
8.9. V prípade, že je z dôvodu na strane Kupujúceho nutné tovar doručiť opakovane alebo iným spôsobom než bolo uvedené v Objednávke, je Kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručením tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
8.10. Predávajúci má nárok na zaplatenie nákladov spojených s dopravou tovaru vo výške podľa aktuálneho cenníka prepravcu vykonávajúceho zvolený spôsob dopravy tovaru, pričom výška nákladov spojených s prepravou je uvedená pri možnostiach dopravy v Internetovom obchode Predávajúceho.
8.11. V prípade platby na dobierku pri prevzatí tovaru od prepravcu, berie Kupujúci na vedomie, že k cene objednaného tovaru budú prirátané náklady za vybavenie dobierky vo výške 1€.
8.12. Na dopravu tovaru zdarma majú výlučne zákazníci, ktorí spĺňajú podmienky pre zľavu dopravu zdarma pri nákupe nad 60€ alebo objednajú nad minimálnu hodnotu pri Objednávke domov. Poštovné zdarma nad 60€ platí len pre Slovenskú republiku. V prípade sumy nižšej ako 60.00€ je cena dopravy stanovená podľa individuálneho cenníka Packety.
8.13. V prípade, že objednaný tovar nie je možné dodať v uvedenom termíne, bude Predávajúci o tejto skutočnosti bezodkladne informovať Kupujúceho, spolu s informáciou o náhradnom termíne dodania (náhradné plnenie).
8.14. V prípade nedodania tovaru Predávajúcim, je Kupujúci oprávnený v lehote 30 dní odstúpiť od kúpnej zmluvy a Predávajúci je povinný Kupujúcemu vrátiť už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní od okamihu doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy. Peňažné prostriedky sa prevedú na bankový účet, ktorý určí Kupujúci.
8.15. Dodacia lehota sa primerane predlžuje o dobu, počas ktorej trvali okolnosti brániace Predávajúcemu v dodaní tovaru, najmä udalosti majúce charakter vyššej moci alebo iné, nepredpokladané udalosti mimo dosahu Predávajúceho. (nedostupnosť tovaru u jeho dodávateľov a pod.)
8.16. Ak Kupujúcemu nevyhovuje oznámená predĺžená dodacia lehota, má možnosť zrušiť Objednávku v súlade s článkom VII. bodu 7.14. týchto obchodných podmienok.
8.17. Za poškodenie zásielky zavinené Predávajúcim pri preprave tovaru, zodpovedá v plnom rozsahu Predávajúci, ktorý sa zaväzuje odstrániť vady tovaru spôsobené pri preprave tovaru bez zbytočného odkladu po zistení vád tovaru.
Článok IX.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy a vrátenie tovaru
9.1. Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy nájdete po kliknutí na tento odkaz. Pre odstúpenie od zmluvy môžete využiť Formulár pre odstúpenie od zmluvy
9.2. Pokiaľ dôjde k nemožnosti splniť svoje povinnosti zo strany Predávajúceho, vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy, z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností Predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať Kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť Kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre Kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto reklamačných a obchodných podmienok, je Predávajúci povinný vrátiť Kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený Kupujúcim.
9.3. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 20 a nasl. Zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak Predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 15 Zákona o ochrane spotrebiteľa.
9.4. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
9.5. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. V prípade, že Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy v zákonnej 14 dňovej lehote, zodpovedá Kupujúci za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru.
9.6. Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Kupujúci nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si Predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 15 ods. 1 písm. f) Zákona o ochrane spotrebiteľa.
9.7. V prípade, že by bol vrátený tovar akokoľvek poškodený či opotrebovaný, vzniká Predávajúcemu právo na náhradu škody.
9.8. Predávajúci neručí za prípadnú stratu alebo poškodenie tovaru počas prepravy.
9.9. Pri odstúpení od zmluvy sa vyžaduje elektronická forma, spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy omylom alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči, alebo pomocou žiadosti o odstúpenie kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 20 ods. 2 Zákona o ochrane spotrebiteľa.
9.10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok musí obsahovať najmä identifikáciu Kupujúceho, číslo a dátum Objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má Predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu (v prípade úhrady Objednávky na dobierku).
9.11. V lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy, je Kupujúci povinný bez zbytočného odkladu odoslať tovar späť Predávajúcemu. To neplatí, ak Predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
9.12. Zásielky na dobierku nebudú preberané Predávajúcim a zásielky odoslané akýmkoľvek iným spôsobom okrem toho, ktorý je vopred stanovený Predávajúcim nebudú akceptované. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa elektronického doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu, ibaže Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
9.13. V súlade s ust. § 19 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
-
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
-
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
-
- predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
-
- poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy,
-
- predaj tovaru, ktorý bol v čase po uzavretí zmluvy a prevzatí tovaru od Predávajúceho Kupujúcemu zmontovaný, zložený alebo použitý takým spôsobom, že jeho opätovné uvedenie do pôvodného stavu predávajúcim nie je možné bez vynaloženia zvýšeného úsilia a zvýšených nákladov
9.14. V prípade nesplnenia niektorej z podmienok podľa článku VIII. týchto obchodných podmienok, nebude Predávajúci akceptovať odstúpenie od vybavenej Objednávky a tovar bude vrátený na náklady Kupujúceho naspäť.
Článok X.
Záručné podmienky
10.1. Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom Predávajúceho, ktoré sú dostupné na podstránke https://turiflasa.sk/reklamacia/ Internetového obchodu Predávajúceho, a platnými právnymi predpismi.
Článok XI.
Alternatívne riešenie sporov
11.1. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov (zákon č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej tiež ako „Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“), ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu.
11.2. Stranami sporu sú spotrebiteľ, ktorý podal návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu, a Predávajúci, proti ktorému návrh smeruje.
11.3. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je orgán alternatívneho riešenia sporov a oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov).
Orgánmi alternatívneho riešenia sporov sú:
-
- Úrad pre reguláciu sieťových odvetví;
-
- Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb;
-
- Slovenská obchodná inšpekcia;
-
- Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad;
-
- Bankový ombudsman Slovenskej bankovej asociácie;
-
- OMBUDSPOT, združenie na ochranu práv spotrebiteľov;
-
- Slovenská asociácia poisťovní.
11.4. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, a to e-mailom na adrese: ahoj@turiflasa.sk.
11.5. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej tiež ako „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúceho odseku odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, a to spôsobom a za podmienok bližšie špecifikovaných v Zákone o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
11.6. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže odmietnuť návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu okrem iného aj z dôvodu:
a) ak spotrebiteľ podá návrh po uplynutí jedného roka odo dňa 1. doručenia zamietavej odpovede Predávajúceho na žiadosť spotrebiteľa o nápravu alebo 2. márneho uplynutia 30 dňovej lehoty odo dňa, kedy spotrebiteľ odoslal Predávajúcemu žiadosť o nápravu, na ktorú Predávajúci neodpovedal;
b) sa spotrebiteľ pred podaním návrhu preukázateľne nepokúsil vyriešiť spor komunikáciou s Predávajúcim;
c) vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur; sa vecou, ktorej sa návrh týka, už predtým zaoberal a spotrebiteľ bol informovaný o vybavení jeho podania, pričom návrh neobsahuje žiadne nové skutočnosti a alternatívne riešenie sporu by vzhľadom na všetky okolnosti bolo zjavne neúčelné;
e) je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé, že alternatívne riešenie sporu by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia.
11.7. Subjekt alternatívneho riešenia sporov je pri alternatívnom riešení sporu povinný postupovať nezávisle, nestranne, s náležitou odbornou starostlivosťou, s cieľom urovnania sporu a prihliadať pritom na ochranu práv a oprávnených záujmov strán sporu. Ak je po dôkladnom zhodnotení všetkých zistených skutočností a vyjadrení strán sporu zrejmé, že strany sporu majú záujem o zmierlivé vyriešenie sporu, subjekt alternatívneho riešenia sporov vypracuje návrh dohody o vyriešení sporu.
11.8. Ak medzi stranami sporu nedôjde k uzavretiu dohody podľa predchádzajúceho odseku a subjekt alternatívneho riešenia sporov na základe skutočností, ktoré zistí pri alternatívnom riešení sporu, dospeje k odôvodnenému záveru, že Predávajúci porušil práva spotrebiteľa podľa predpisov na ochranu práv spotrebiteľa, ukončí alternatívne riešenie sporu vydaním nezáväzného odôvodneného stanoviska.
11.9. Alternatívne riešenie sporu sa končí dňom
a) uzavretia dohody o vyriešení sporu;
b) vydania odôvodneného stanoviska;
c) odloženia návrhu;
d) úmrtia alebo vyhlásenia za mŕtveho v prípade strany sporu, ktorá je fyzickou osobou;
e) zániku bez právneho nástupcu v prípade strany sporu, ktorá je právnickou osobou; alebo
f) vyčiarknutia oprávnenej právnickej osoby zo zoznamu.
Článok XII.
Ochrana osobných údajov
Dostupné na https://turiflasa.sk/ochrana-sukromia/.
Článok XIII.
Záverečné ustanovenia
13.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 20. júna 2024. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu a dopĺňanie týchto VOP, pričom o zmenách bezodkladne informuje na Internetovej stránke. Dňom zverejnenia nových VOP na Internetovej stránke, strácajú predošlé VOP platnosť a účinnosť. Predávajúci uchováva znenie všetkých predošlých VOP, ktoré boli podľa tohto bodu nahradené novými VOP.
13.2. VOP platia v tom rozsahu a znení, v ktorom sú uvedené na Internetovej stránke v deň potvrdenia Objednávky Kupujúcim.
13.3. V prípade, že by niektoré ustanovenia týchto obchodných podmienok boli z akýchkoľvek dôvodov neplatné alebo neúčinné, nevyvoláva táto skutočnosť neplatnosť alebo neúčinnosť ostatných častí obchodných podmienok alebo kúpnej zmluvy.
13.4. Kupujúci splnomocňuje Predávajúceho na overenie informácií o jeho kreditnej karte u subjektu, ktorý túto kartu vydal.
13.5. Predávajúci je povinný kúpnu zmluvu uchovávať v elektronickej forme spolu s príslušnými všeobecnými obchodnými podmienkami po dobu 5 rokov. Takto uchovaná kúpna zmluva nie je dostupná Kupujúcemu.
13.6. Výklad týchto všeobecných obchodných podmienok sa posudzuje podľa slovenského jazyka a slovenského právneho poriadku.
13.7. Tieto všeobecné obchodné podmienky a všetky kúpne zmluvy uzavreté na ich základe sa riadia právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike.
13.8. Kupujúci bude pred odoslaním Objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.